Friday, January 7, 2011

ikan oh ikan...

Salam......

Cepatnya masa berlalu..tik tok tik tok ..dah masuk hari kelima 2011. nk mengupdate cerita2 masa cuti tak terupdate2..cuaca sekarang pun mendung2 cantik je untuk tido2 di siang hari hik hik ..hik..at the same time ramai jugk la yg tak sihat skrg ni..aku pun tk terkecuali..suma ubat2 aku telan tapi x jgk kebah2 selsema aku ni..lama jgk aku selsema ni...entahlah org kata sekarang ni klu kita selsema ke batuk ke mmg lambt baik...huhu....adakah sebb i'm getting old maka imun aku berkurang?????...kwang3x...

sebenarnya nk cita pasal ikan...tetiba je terpikir ..u ols rasa ikan tu berkerdip tak....isu ni timbul masa kt skol  few days ago bila one of my friend kata dulu dia ada tangkap ikan 2 ekor dari sungai. tapi ikan tu bole hilang plak tiba2..so wonder la mana peginya ikan tu smpi sekarang...ala-ala mistik gitew...Actually aku pun pernah alami gak...abah aku pun pernah letak ikan cam spesies2 haruan dlm tempayan. mak aku tutup tempayan tuh ngan dulang..so agk selamat lah konon2nya...bila mak aku check  lepas beberapa hari tu ikan tu dh hilang !!!!
misteri nusantara tuh.nk kata ikan tu meloncat kuar cantik plak dulang penutup tu terletak....






Bila kita org dok cite2 ada sorang tu bgtau..klu nk tau ikan tu betul-betul ikan tengok pada matanya...kalau berkerdip tu ikan BETUL la tu....aku pun kata, oh macam tu ker.....oh wait..wait...wait...ADAKAH IKAN tidak BERKERDIP??????huhu aku tak sure plak..huhuhu..tapi rasanya betul sebb ikan tidak mempunyai kelopak mata...kalu tak caya perhatikan ikan anda.....



                                   

4 comments:

  1. haha...aku pn bru tau ikan rupenye x berkedip...tp cm xpuas ati lg nih sbb blom wat kajian ;p

    ReplyDelete
  2. bila plak mak letak ikan dalam tempayan?? haha

    ReplyDelete
  3. ader la ko je yg tak tau.....masa tu ader org bag ikan kt abh...

    ReplyDelete
  4. zue.....aku pun x abis kaji lagi nie...huhuhu

    ReplyDelete